پلاک من

پلاک من

بزرگترین و پیشرفته‌ترین سامانه فایلینگ املاک

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال متاورس ؟

ارتباط متاورس و ارزهای دیجیتال 

 

متاورس یک دنیای مجازی با اقتصاد مجازی است. در بیشتر مواقع دنیاهایی که با عنوان متاورس شناخته می‌شوند، از اقتصاد غیرمتمرکز (DeFi) کمک می‌گیرند و کاربران می‌توانند دارایی‌های مختلف را از طریق توکنهای غیرمثلی (NFT) یا ارزهای دیجیتال متاورس معامله کنند. 

متاورس تلاش می‌کند تجربه‌ای همهجانبه در اختیار کاربران خود قرار دهد. در متاورس از تکنولوژی بلاکچین و دیفای استفاده می‌شود تا یک دنیای مالی داخلی کاملاً کاربردی در اختیار کاربران قرار بگیرد. در این دنیا ارزهای دیجیتال منطقی‌ترین راه‌حل برای تبادل ارزش به شمار می‌روند. این ارزها را می‌توانید به‌راحتی به ازای خدمات و دارایی‌های مجازی مصرف کنید یا از روش‌های مختلفی برای به دست آوردن آن‌ها استفاده کنید؛ برای مثال می‌توانید دارایی‌های مختلف را خرید و فروش کنید یا با خلق اشیای داخل بازی آن‌ها را بفروشید یا حتی تجهیزاتی را که در اختیار دارید اجاره دهید. حتی کاربران می‌توانند از توکن‌های متاورس یا ارزهای بومی هر سرویس برای خرید و فروش زمین مجازی یا آیتم‌های دیگر استفاده کنند. با انجام برخی بازی‌ها نیز می‌توانید NFT یا ارزهای دیجیتال متاورس را به دست بیاورید. 

 

ارزهای دیجیتال متاورس چه ارزهایی هستند؟ 

 

۱- وراسیتی Verasity (VRA) 

وراسیتی خود را به عنوان یک پروتکل و لایه نرم‌افزاری برای بازی‌های ویدیویی و ورزش‌های الکترونیکی معرفی می‌کند. این ارز بر روی بلاکچین اتریوم قرار دارد و هدف آن این است که تعامل و درآمد تبلیغاتی ناشران و تبلیغ کننده ها را افزایش دهد. ارز VRA از پروتکل Proof-of-View (اثبات مشاهده) استفاده می‌کند که باعث افزایش تعامل ارگانیک و درآمد تبلیغاتی پلتفرم خواهد شدارز دیجیتال متاورس VRA یکی از بهترین ارزهایی است که در سال ۲۰۲۲ باید حتما تحت نظر داشته باشید زیرا پروتکل اثبات مشاهده آن می‌تواند در سال‌های آینده به فضای متاورس اضافه شود و به ازای توجه کاربران به آن‌ها پاداش دهد. 

 

۲- آلین Alien Worlds 

Alien Worlds یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بلاکچین WAX است. با انجام این بازی شما می‌توانید به کسب درآمد بپردازید یا توکن‌های NFT به دست بیاورید. وظیفه شما در این بازی استخراج ارز تریلیوم با استفاده از ابزارهای مختلفی است که به‌صورت NFT خریداری می‌شوند. شما می‌توانید یک سیاره را انتخاب کنید و روی آن به استخراج ارز دیجیتال متاورس تریلیوم (TLM) بپردازید. در ابتدای بازی یک بیل به‌صورت رایگان در اختیار تمامی بازیکن‌ها قرار می‌گیرد، اما این بیل توان بسیار کمی دارد و شما می‌توانید با خرید ابزارهای بهتر، درآمد خود را به شکل چشمگیری افزایش دهید. 

یکی از جنبه‌های اختصاصی این بازی این است که می‌توانید داخل بازی زمین بخرید و از بقیه در ازای اجازه استخراج داخل زمین خودتان پول بگیرید. به طور میانگین ارزان‌ترین زمین موجود در این بازی ۱۵۵۵۰ WAX یا حدوداً ۸ هزار دلار ارزش دارد. 

 

۳- وایلدر ورد Wilder World 

Wilder World یک متاورس ۵D همه‌جانبه است که روی بلاکچین اتریوم و با استفاده از موتور Unreal Engine 5 ساخته شده است. این متاورس هنوز در حال توسعه است، اما می‌توانید داخل آن به خرید ماشین، کفش، ساختمان و… بپردازید. همچنین این متاورس قصد دارد به اولین بازارچه NFT غیرمتمرکز جامعه‌محور دنیا تبدیل شود. ارز دیجیتال WILD ارز بومی این متاورس و یکی از بهترین ارزهای دیجیتال متاورس به شمار می‌رود که برای خرید و فروش داخل بازارچه و همچنین کنترل Wilder DAO کاربرد دارد. 

 

۴- کرومیا Chromia 

کرومیا به کاربران کمک می‌کند تا در دنیای واقعی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ایجاد کنند. این بازی یک معماری کاملاً منحصر‌به‌فرد دارد و به‌صورت کامل با اتریوم همگام است. همچنین توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند با استفاده از این پلتفرم ۷ تا ۱۰ برابر سریع‌تر برنامه‌نویسی کنند. از بازی‌های بسیار محبوبی که با استفاده از کرومیا نوشته شده، بازی محبوب My Neighbor Alice است که سهم بازاری برابر با ۴۳۰ میلیون دلار دارد. 

 

۵- دیسنترالند (MANA) 

دیسنترالند در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و ارز دیجیتال آن یعنی MANA یکی از بهترین ارزهای دیجیتال متاورس در دنیا محسوب می‌شود. این پروژه یکی از اولین پروژه‌هایی بود که اقدام به ایجاد یک دنیای مجازی در بلاکچین اتریوم کرد. در این فضا کاربران می‌توانند قطعات مختلف زمین را خریداری کنند و آن را به هر چیزی که دوست دارند تبدیل کنند. تعداد قطعات زمین موجود در این بازی ۹۰۶۰۱ است و هر قطعه زمین نیز ابعادی برابر با ۱۶ متر مربع دارد. ارز دیجیتال بومی این متاورس MANA نام دارد و فقط ۲.۲ میلیون عدد از آن تولید می‌شود. تعداد توکن در گردش این ارز نیز در حال حاضر ۱.۸ میلیون عدد است. دارندگان توکن MANA می‌توانند درباره آپدیت‌ها و نحوه فروش قطعات زمین داخل این متاورس نظر دهند. 

 

۶- سند باکس sandbox 

سند باکس نیز یکی دیگر از پروژه‌های قوی متاورس است و اگر همه‌چیز به‌خوبی پیش برود، می‌تواند با عبور از بازی آکسی اینفینیتی به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال متاورس تبدیل شود. دلیل آن نیز ارزش کاربردی بیشتر این ارز دیجیتال است. فضایی که این بازی خلق می‌کند، کاملاً کاربرپسند است و تمامی عناصر غیرمتمرکزسازی در آن رعایت شده است. سند باکس دارای پلتفرم بازی و بازارچه NFT اختصاصی خودش است. کاربران می‌توانند از طریق این بازارچه علاوه بر خرید عناصر مختلف به خرید LAND و ESTATE هم بپردازند تا تجربه بهتر و همه‌جانبه‌تری از بازی داشته باشند. از ارز دیجیتال متاورس SAND هم برای دسترسی به پلتفرم، حاکمیت، سرمایه‌گذاری و… استفاده می‌شود. با بهبود و توسعه بازی توکن‌های SAND نیز نایاب‌تر خواهند شد که درنهایت سبب افزایش قیمت چشمگیر آن می‌شود.