پلاک من

پلاک من

بزرگترین و پیشرفته‌ترین سامانه فایلینگ املاک

تهاتر متریال ساختمانی چیست؟

اوضاع نابسامان اقتصادی کشور در بازار املاک و مستغلات نیز تأثیر منفی خود را گذاشته است. در زمان رکورد و با افزایش تورم اقتصادی به دلیل کاهش ارزش پول ملی کشور، حجم خرید و فروش املاک و مستغلات به میزان بسیار زیادی کاهش یافته است. 

یکی دیگر از مسائل موجود در این بازار مشکلات حقوقی مربوط به نقل و انتقالات می‌باشد. در چنین شرایطی مهندسی فروش املاک و مستغلات با استفاده از روش تهاتر متریال ساختمانی کمک زیادی به جبران کمبود نقدینگی و تأمین مالی پروژه‌های ساختمانی می‌کند. تهاتر در لغت به معنی تبادل کالا به کالا است و در گذشته افراد از این قرارداد

 برای تأمین نیازهای خود استفاده می‌کردند. تهاتر در صنایع مختلف از جمله در صنعت ساختمان کاربرد فراوانی دارد. در تهاتر متریال ساختمانی، به تولیدکنندگانی که مصالح مورد نیاز ساخت ساز را ارائه می‌دهند، یک یا چند واحد ملک مسکونی به جای هزینه مصالح ساختمانی ارائه می‌شود.

در تهاتر کارشناسان باید قیمت‌گذاری واحدهای مسکونی را انجام دهند تا طبق آن قیمت مصالح نیز محاسبه شود. در یک نوع تهاتر دیگر یک ساختمان تازه ساز با یک زمین یا ساختمان قدیمی در قبال دریافت مصالح ساختمانی معامله می‌شود. با استفاده از تهاتر در صرف پول نقد صرفه‌جویی شده و فروش واحدهای پروژه‌های ساختمانی افزایش می‌یابد.