پلاک من

پلاک من

بزرگترین و پیشرفته‌ترین سامانه فایلینگ املاک

راهنمایی خرید زمین در متاورس ؟

آنقدر تب خرید زمین در متاورس داغ شده است که همگی در حال بررسی شرایط زمین هستند تا با پرداخت چند توکن، زمینی را خریداری کنند 

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که آموزش خرید زمین در متاورس در واقع حربه جدیدی برای کسب درآمد محسوب می‌شود زیرا افراد با یک بررسی ساده این امکان را دارند که بتوانند خرید زمین در متاورس را انجام دهند و نیازی به واسطه ندارند 

 
 

گام به گام خرید زمین در متاورس 

 
 

حال اگر فردی واقعا قصد داشته باشد تا خرید زمین در متاورس را انجام بدهد باید چه کار کند؟  

چه مراحلی را باید طی کند و چطور باید این کار را انجام دهد؟  

واقعیت این است که شما برای خرید زمین در متاورس باید یک آشنایی حداقلی با ارزهای دیجیتال داشته باشید 

 
 

گام نخست: ایجاد یک کیف پول 

همانطور که نمی‌توانید در دنیای واقعی بدون پول زمین بخرید در دنیای متاورس هم نمی‌توانید بدون هیچ سرمایه‌ای، زمینی بخرید. خرید زمین در این پلتفرم‌ها مستلزم استفاده از ارزهای دیجیتالی است شما در هر پلتفرم به توکن خاصی که از آن پشتیبانی می‌کند، نیاز دارد. 

برای خرید دارایی‌ها در پلتفرم دیسنترالند باید از ارز بومی این پلتفرم یعنی توکن مانا استفاده کنید و طبیعتا با این ارز نمی‌توان در پلتفرم‌ها دیگر خرید کرد. کیف پول شما خارج از فضای متاورس میزبان دارایی شما است و قبل از شروع ساخت و ساز و خرید و فروش زمین‌های مجازی باید به حساب متاورسی شما متصل شود. 

هنگام ایجاد کیف پول حتما کلید‌های خصوصی خود را در یک جا یادداشت کنید چرا که تمام دارایی‌هایی که در متاورس می‌خرید وارد این کیف پول می‌شود و گم کردن این عبارات به معنی  از دست دادن تمامی دارایی‌های مجازی شما است. 

 
 

گام دوم: انتخاب پلتفرم 

در حال حاضر پلتفرم‌ها و پروژه‌هایی که اسم متاورس را یدک می‌کشند، افزایش داشتند و یافتن یک پلتفرم مناسب و قابل اعتماد کار سختی است. پلتفرم‌های محبوبی چون دیسنترالند، سندباکس،آپ لند، اکسی اینفینیتی، گالا، استار اطلس، مای نیبر آلیس، اسپیشیال و … می‌توان زمین‌های مجازی مخصوص به خود را خرید. 

با توجه به محدودیت زمین، باید زمان مناسبی را انتخاب کنید وگرنه ناچار هستید که زمین دیگران را با قیمت بالاتر و به مزایده گذاشته شده؛ خریداری کنید. 

 
 

گام سوم: خرید کنید 

برای خرید زمین در متاورس از طریق مستقیم یا با واسطه می‌توانید اقدام کنید. اول خرید از مارکت پلتفرم‌ها، دوم خرید از مارکت‌های ان اف تی. 

 حال این سوال را می‌پرسید که NFT چیست؟ 

شما باید این نکته را مدنظر قرار دهید که NFT جز جدایی‌ناپذیر از متاورس است، اکثر پلتفرم‌هایی  در این حوزه فعالند یک فروشگاه درون شبکه دارند که کاربران می‌توانند از آنجا کارهای مربوط به متاورس را انجام دهند. سایت open sea از سایتهای مطمئنی است که می‌توانید در آن کار خرید و فروش را انجام دهید. 

حال باید شرایط زمین و قیمت را بررسی کنید. چه در فروشگاه‌های درون شبکه پلتفرم‌های متاورسی چه در مارکت‌های ثالث شما می‌توانید با قیمت فروشنده و قیمت پایین‌تر پیشنهاد خود نسبت به خرید زمین را مطرح کنید. در چنین شرایطی، فروشنده باید با قیمت شما موافقت کند. 

حواستان باشد بسته به شبکه‌ای که بر روی آن تراکنش انجام می‌شود شما باید مقداری از ارز بومی آن شبکه را علاوه بر قیمت زمین در کیف پول خود داشته باشید تا کارمزد انجام این معامله نیز پرداخت شود. وقتی خرید کامل شود این دارایی بر روی کیف پول شما ثبت می‌شود و شما تا زمانی که این کیف پول را در اختیار دارید مالک تام این قطعه زمین ان اف تی شده هستید. 

به طور مثال،در روش مستقیم، در دیسترالند شما زمین مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی زمین مورد نظر کلیک می‌کنید. صفحه‌ای بازمی‌شود که دو گزینه Buy و Bid دارد.اگر با قیمت پیشنهادی فروشنده مشکلی ندارید گزینه Buy را بزنید تا پس از تایید تراکنش در کیف پولتان خرید انجام شود. 

اما اگر می‌خواهید قیمتی کمتر برای آن زمین پیشنهاد دهید بر روی گزینه Bid کلیک کنید و در صفحه باز شده قیمت و تاریخ انقضا پیشنهادتان را وارد کنید. اگر فروشنده با قیمت شما موافقت کند زمین به کیف پول شما انتقال می‌یابد. اما در روش غیرمستقیم، شما می‌توانید وارد سایت اوپن سی OpenSea شوید و در بخش مارکت دیسنترالند زمین‌هایی را که در آنجا لیست شده‌اند را ببینید.